Liberalerna står upp för människan och föreningslivet.

Torsdag 30 augusti 2018

Trots att Liberalerna har varit i opposition i Mölndal så har vårt arbete gett framgångar. Med ett starkare stöd hade vi kunnat åstadkomma ännu mer. Den 9 september är det du som bestämmer hur den närmsta fyra åren ska styras.

Genom vårt arbete i kommunfullmäktige så har det på Liberalernas initiativ bland annat lett till en utbyggnad av bredband på äldreboenden. Det finns nu ett jämställdhetspris i Mölndal för att uppmärksamma viktiga insatser. Det går att låna el-cyklar avgiftsfritt på biblioteken, risken för skuldfällor vid skolfotografering har undanröjts. Återanvändning av uttjänta datorer sker via biståndsorganisationer istället för skrotning. Det här är bara några exempel på vad Liberalernas arbete har åstadkommit.

Det finns också andra frågor där Liberalerna varit engagerade inte minst i arbetet för att rädda ridföreningen GRYS på Gunnebo, som var nedläggningshotat. Det är därför glädjande att alla partier i den styrande majoriteten nu också vill ha kvar ridverksamheten, åtminstone när man läser deras svar i SVT:s valkompass. Låt oss hoppas att dessa partier verkligen menar det, så det inte bara är läpparnas bekännelser inför valet. Detsamma gäller stängningen av Balltorps bibliotek vid årsskiftet. Liberalerna var emot. Nu, inför valet, öppnar några partier från majoriteten för en återöppning av biblioteket. Beslutet om den kraftiga nerdragningen av Åbybadet var helt onödigt. Liberalerna hade en bättre lösning som inneburit att simundervisning och motionssimning hade kunnat fortsätta med minimala störningar. Nu ser det ut att bli långvariga konsekvenser med minskade bassängytor. För två år sedan avslog den nuvarande majoriteten vår motion om en utveckling av Åby fritidscentrum. Nu, inför valet, är man för. Inför de kommande fyra åren kommer Liberalerna att fortsätta vårt arbete för att Mölndalsborna ska få en bättre livskvalitet. Vi har varit tydliga i våra budgetförslag hur vi ser de bästa lösningarna för Mölndalsborna. Liberalerna lägger fokus på skolan, omsorg, integration och föreningsliv. Använd din röst för ett bättre Mölndal.

Glenn Grimhage (L)
Anita Almqvist (L)