Lennart, du borde skämmas!

Torsdag 6 september 2018

Lennart Wallensäter (S), ordförande för kommunala bolaget Gunnebo Slott & Trädgårdar, har med övriga Socialdemokratiska toppföreträdares goda minne bidragit till att villkoren blivit allt sämre varje år för den ideella ridföreningen GRYS. Förutsättningarna har kraftigt försämrats för 250 ungdomar som älskar hästar, ridning och sin förening. Tillgången till rast- och beteshagar har krympts med nästan hälften, ersättningshagar har inte säkerställts innan hästar tvingats bort och GRYS har sakta men säkert tvingats ner på knä för sin överlevnad.

Det blir därför stötande när Lennart i Mölndals-Posten 30/8 hänvisar till tjänstemännen på Kultur- och Fritidsförvaltningen som ansvariga för en situation som han själv har varit bidragande till. Tjänstemännen utför de uppdrag som kommer från politiken, och i Kultur- och Fritidsnämnden sitter Lennarts egna partivänner i majoritet och styr.

Gunnebo Slott & Trädgårdar äger ingen egen mark eller byggnader på Gunnebo utan arrenderar av Mölndals Stad. Bolaget är således underställd den politiska ledningen i kommunen. Med ett sunt ansvarstagande så borde ett kommunalt bolag samarbeta för kommunens bästa, och inte som nu.

Lennart, du borde skämmas för ditt agerande.

Glenn Grimhage (L), ledamot i Kultur- och Fritidsnämnden
Catharina Benzel (L), ersättare i Kultur- och Fritidsnämnden