Helt fel att L inte vill ha en dialog!

Torsdag 6 september 2018

Seniorföreningen SPF Strömstararna i Mölndal vilseleds av sin egen ordförande. I medlemsbrev ”Hösten 2018” står längst ner på första sidan följande absurda påstående: ”L är negativa till en dialog med oss pensionärer därför att det kan bryta mot lagen om likabehandling.”

Fakta är att Liberalerna Mölndal tvärtom är POSITIVA till dialog! Liberalerna och Socialdemokraterna har dessutom drivit på för att de sociala frågorna ska lyftas fram särskilt i Mölndalspolitiken i ett utåtriktat socialt utskott direkt under kommunstyrelsen kommande mandatperiod. Liberalerna Mölndal lyder inte heller under någon lag om likabehandling. Vår tolerans emot intoleranta är t.ex. avsevärt lägre. Vi har dessutom redan träffat företrädare för PRiM. Lyckligtvis finns det kloka medlemmar i SPF Strömstararna som inte går på vad som helst. Men frågan är hur många det är som låter sig luras – och i synnerhet så här i valtider? Har vi inte fått nog av falska nyheter?

Ordföranden för SPF Strömstararna är dessutom ordförande för Pensionärsrådet i Mölndal (PRiM), vilket gör saken ännu värre. Hur ska vi kunna föra en konstruktiv dialog med viktiga lokala organisationer där främsta företrädaren har fått allt helt om bakfoten?

Vilka åtgärder tänker SPF Strömstararna och PRiM vidta för att inte falska nyheter ska fortsätta spridas till sina medlemmar?

Marcus Claesson (L),
gruppledare och kommunalråd